Předveďte svoje hodnoty a užijte si to!
Když chcete ukázat své firemní hodnoty, aniž byste čtenáře unudili, zkuste něco neotřelého a nového. Udělejte žebříček toho, co vás baví a čeho si ceníte.
Kdy ho použít
- Když chcete ukázat, jaké hodnoty zastáváte.
Představte si to jako sloupek nebo stránku, ve které váš CEO odhalí své oblíbené filmy, knihy, písničky a podobně. Požádejte ho, aby každou položku krátce okomentoval a promítl do textu principy společnosti, o kterých chcete mluvit, a co pro něj v souvislosti s žebříčkem znamenají.
Nebo tento žánr využijte pro zábavu – nechte své zaměstnance, aby se pravidelně dělili o své oblíbené a neoblíbené věci. Formát je velmi přizpůsobivý a můžete z něj udělat seriál na několik vydání nebo rovnou stálou rubriku.
Jak na to
- Vyberte si, jakou oblast váš žebříček bude pokrývat a rozhodněte se, jestli půjde o jednorázovou věc, nebo stálou rubriku. Ujasněte si, co tím chcete říct – jde jen o zábavný formát, nebo do žebříčku promítnete i svoje hodnoty? Určete, jestli váš žebříček bude mít „tvář“ – mluvčího a autora – a půjde tak o jeho vlastní názor, nebo o neutrální výběr redakce.
- Spojte se s vybranou osobností a proberte svou vizi. Požádejte ho o vstupy (rovnou, nebo si domluvte deadline), určete rozsah textů a jasně popište koncept a záměr tohoto článku. Vyberte si koncept a počet položek, dobře vypadá např. TOP 5 nebo UP&DOWN (pokud se nezdráháte pustit i do negativních témat).
- Rozhodněte se, jestli potřebujete nějaké obrázky pro dokreslení jednotlivých položek. Pokud váš žebříček má „tvář“, napište krátký medailonek a připravte i profesionální portrét.
- Připravte všechny podklady (texty po korektuře, obrázky) a pošlete je svému grafikovi. V tomto žánru má velký prostor se kreativně vyřádit.
📝 Checklist
✓ atraktivní titulek
✓ tvář / kurátor žebříčku (pokud máte takový koncept)
✓ medailonek a fotka autora
- Časová náročnost: 2/5
- Finanční náročnost: 1/5
- Délka: 3/5
💡Tajný tip 💡
Použijte v titulku číslo, přitáhne čtenářovu pozornost.