#4 ŽEBŘÍČEK

Předveďte svoje hodnoty a užijte si to!

Když chcete ukázat své firemní hodnoty, aniž byste čtenáře unudili, zkuste něco neotřelého a nového. Udělejte žebříček toho, co vás baví a čeho si ceníte.

Kdy ho použít

  • Když chcete ukázat, jaké hodnoty zastáváte.

Představte si to jako sloupek nebo stránku, ve které váš CEO odhalí své oblíbené filmy, knihy, písničky a podobně. Požádejte ho, aby každou položku krátce okomentoval a promítl do textu principy společnosti, o kterých chcete mluvit, a co pro něj v souvislosti s žebříčkem znamenají. 

Nebo tento žánr využijte pro zábavu – nechte své zaměstnance, aby se pravidelně dělili o své oblíbené a neoblíbené věci. Formát je velmi přizpůsobivý a můžete z něj udělat seriál na několik vydání nebo rovnou stálou rubriku. 

Jak na to

  1. Vyberte si, jakou oblast váš žebříček bude pokrývat a rozhodněte se, jestli půjde o jednorázovou věc, nebo stálou rubriku. Ujasněte si, co tím chcete říct – jde jen o zábavný formát, nebo do žebříčku promítnete i svoje hodnoty? Určete, jestli váš žebříček bude mít „tvář“ – mluvčího a autora – a půjde tak o jeho vlastní názor, nebo o neutrální výběr redakce.
  2. Spojte se s vybranou osobností a proberte svou vizi. Požádejte ho o vstupy (rovnou, nebo si domluvte deadline), určete rozsah textů a jasně popište koncept a záměr tohoto článku. Vyberte si koncept a počet položek, dobře vypadá např. TOP 5 nebo UP&DOWN (pokud se nezdráháte pustit i do negativních témat).
  3. Rozhodněte se, jestli potřebujete nějaké obrázky pro dokreslení jednotlivých položek. Pokud váš žebříček má „tvář“, napište krátký medailonek a připravte i profesionální portrét.
  4. Připravte všechny podklady (texty po korektuře, obrázky) a pošlete je svému grafikovi. V tomto žánru má velký prostor se kreativně vyřádit.

📝 Checklist

atraktivní titulek
tvář / kurátor žebříčku (pokud máte takový koncept)
medailonek a fotka autora

  • Časová náročnost: 2/5
  • Finanční náročnost: 1/5
  • Délka: 3/5

💡Tajný tip 💡

Použijte v titulku číslo, přitáhne čtenářovu pozornost.